Allò que no està originàriament imprès en un llibre, però que està en el llibre: dedicatòries (de l'autor o de qui regala), ex-libris, anotacions, segellats, curiosos punts de lectura, enquadernacions...

sábado, 24 de noviembre de 2018

Entre Oteros


L’autor que dedica es l’escriptor i diplomàtic bolivià Gustavo Adolfo Otero (1896-1958). L’obra, Estampas bolivianas, publicada a Barcelona l’any 1932 pretén ser, en paraules del mateix autor, una “Geografía espiritual” on hi trobem repetides les expressions “naturaleza”, “milagro”, “belleza”, “paisaje”, “maravilla”, etc. Només a tall d’exemple: “La Naturaleza es un hada caprichosa y voluble que distribuye el encanto de sus milagros unas veces con pródiga magnificencia y otras parece complacerse en deslumbrar con su avaricia llena de escuetez”. No segueixo, per no perdre l’acostumada “escuetez” d’aquestes entrades.




El destinatari és amb tota probabilitat l’escriptor Lorenzo de Otero Barranca, periodista i iniciador d’una saga de periodistes.


Para mi querido
amigo el notable poeta
Lorenzo de Otero, recuerdo
afectuoso
GA(il·legible)
Bcn 6 de Agosto de 19(41?)



6 comentarios:

  1. Bona tarda,
    M'agradaria poder contactar amb vostè, si fos possible, ja que el senyor Lorenzo de Otero Barranca era el meu besavi. La meva àvia just avui em parlava d'ell i buscant informació he arribat fins aquí. Salutacions,
    Lara Garcia

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Lara , em dic Genaro de Otero . El teu besavi era el germà del meu avi Genaro de Otero Barranca . Em faria molta il.lusió poder contactar amb tu per a poguer parlar . El meu email es genagob@hotmail.com

      Eliminar
  2. Lara, vosté ha arribat fins aquí, però jo no la podré portar gaire més lluny. Vaig adquirir el llibre no sé si al Mercat de Sant Antoni o als Encants fa molts anys i tot el que jo puc saber sobre el seu besavi és el que qualsevol pot trobar per Google a la xarxa. Em sap greu.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gràcies per la seva resposta. El meu besavi té una historia molt interessant i amb l'edat cada cop tinc més curiositat. De totes formes, estaria interessat en vendre'm el llibre?

      Eliminar